Un record pels brutals Grup B
Un petit tribut pels gloriosos anys del mundial de rallys (1983-1986) i finalment prohibits el 1989. Aquestes besties mecàniques ens van fer gaudir dels rallys als que ara ja tenim més d´un cabell blanc o la closca neta de grenyes. Ara es diu tuning... abans preparavem el el cotxe...molt de Need For Speed, tuning, GT3, neons, alerons i llantes de dismensions desconegudes a " ferros" 1.2cc. i tdi´s de 70cv. Aquella generació perduda preparava el R-5 Copa Turbo F-1 o el Fiat Turbo i.e. amb amortissers, apretades a la brida del turbo, rebaixant culates, colectors d´escapament fets a mà i si quedava alguna "pela"...un "lloro" d´Andorra.
Aquelles besties inconduibles per persones normals es van emportar pilots de l´alçada de H. Toivonen que amb un Lancia Delta S4va trobar la mort en el Tour de Corcega i l´accident que va deixar casi mort a A. Vatanen amb un Peugeot 205 T16 en el rally d´ Argentina van obligar a la FIA a fer desapareixer el grup B.
1 comentario:
Algunes dades: Peugeot 205 t16 de 0 a 100 en 2,3 segons arrancant en segona. Els motors rondaven els 850 cv oficialment, eren vehicles inconduibles.
Jo vaig pujar en un R5 copaII oficialment amb 110 cv, i posats de costat amb un m3 de 343cv aquest darrer va fer el ridícul, quina màquina aquell r5, corria carreres com a grup A, però semblava ben be un grup B, rondava els 210cv amb el poc pes que tenia, l'acceleració et deixava clavat al seient, no estava preparart per córrer, sino per accelerar ràpid, doncs corria rallis, impressionant.
Publicar un comentario